Dannie Kjeldgaard og Institut for Marketing og Management på SDU var i juni 2018 værter for den årlige internationale konference Consumer Culture Theory Conference. Han giver her sine gode råd til en vellykket konference.
En stor succes og en rigtig god konference. Så kort kan Dannie Kjeldgaard opsummere Consumer Culture Theory Conference i ODEON i slutningen af juni 2018. Her mødtes godt 300 af verdens førende eksperter inden for forbrugeradfærd til videndeling og stærke oplæg.
“Vi fandt ud af, at Odense er rigtig god by at holde konference i. Folk var meget betaget af ODEON. Især det faktum, at det lå inde midt i byen og ikke uden for byen og langt væk fra centrum,” forklarer Dannie Kjeldgaard.
Godt samarbejde
En anden og mindst lige så væsentlig oplevelse var at se, hvordan de forskellige instanser formåede at arbejde godt sammen.
“Der er jo mange aktører på banen til sådan en konference. Der er f.eks. selve konferencestedet, os arrangører og kommunen, som står for en velkomstreception. Og det hele spillede bare,” fortæller han. “Hvad der rent fagligt bliver udfaldet af konferencen, er endnu for tidligt at sige. Men der laves, som vanligt, en bog med de forskellige bidrag på konferencen, som alle deltagere modtager.”
Dannie Kjeldgaard giver tre gode råd til kommende værter
|
FAKTA
Inspiring Denmark er den syddanske organisation for udvikling af erhvervsturisme. Vi arbejder for at tiltrække internationale konferencer til Syddanmark i samarbejde med blandt andet forsknings- og uddannelsesinstitutioner, erhvervsliv og kommuner. Vil du også være konferencevært? Læs mere her.